اعتماد دامنه ( Domain Trust) چيست؟

اعتماد دامنه ( Domain Trust) چيست؟

اعتماد دامنه يك وب سايت نشان دهنده قابل اعتماد بودن و جدي بودن آن است.

 

هيچ روش محاسبه يكنواختي براي اين شاخص وجود ندارد. گوگل و ارائه دهندگان ابزارهاي سئو از معيارهاي خود براي تعيين اعتماد دامنه استفاده مي كنند.

كيفيت لينك و كيفيت محتوا مبناي مهمي براي دامنه اعتماد دامنه مهدي نجاري سئو سايت محسوب مي شود. اعتماد دامنه بالا به عنوان يك مزيت رتبه بندي در نتايج جستجو در نظر گرفته مي شود.

 

Domain Trust چيست؟

 

اعتماد دامنه يك رقم كليدي است كه براي محاسبه قابليت اعتماد وب سايت ها استفاده مي شود. كيفيت محتوا و لينك ها براي محاسبه اعتماد دامنه تعيين كننده در نظر گرفته مي شود، اما روش محاسبه يكساني وجود ندارد.

 

منشا اعتماد دامنه

 

كاربران اينترنت علاقه مند به استفاده از وب سايت هاي قابل اعتمادي هستند كه به آنها ارزش افزوده ارائه مي دهد. براي گوگل و ساير موتورهاي جستجو، براي بهترين تجربه كاربري ممكن، مهم است كه فقط وب سايت هاي با كيفيت بالا و معتبر در نتايج جستجو فهرست شوند.

 

موتورهاي جستجو معمولاً از تبليغات موتورهاي جستجو كه در صفحات نتايج جستجو و ساير نقاط وب نمايش داده مي شود، درآمد كسب مي كنند.

بنابراين، بازديدهاي جستجوي ارگانيك محيط تبليغاتي مستقيم براي تبليغ‌كنندگان است. بنابراين نتايج جستجوي ضعيف باعث كاهش كيفيت تبليغات مورد انتظار كاربران مي شود.

در عين حال، نتايج جستجو با سايت‌هاي اسپم تبليغات نام تجاري بدي براي Google & Co خواهد بود. با كمك اعتماد دامنه، ارائه‌دهندگان موتورهاي جستجو مي‌توانند كيفيت يك وب‌سايت را تعيين كنند.

 

رتبه صفحه گوگل به عنوان واحدي براي اعتماد دامنه

 

سرگئي برين، يكي از بنيانگذاران گوگل، خيلي زود مدل محاسباتي خود را براي اعتماد دامنه ايجاد كرد. او در سال 1997 ايندكس به نام PageRank را به ثبت رساند.

 تا به امروز، گوگل وب‌سايت‌ها را با استفاده از PageRank ارزيابي مي‌كند كه الگوريتم‌هاي آن در طول زمان با الزامات جديد سازگار شده‌اند.

 براي مديران وب‌سايت‌ها يا كاربران، گوگل داده‌هاي PageRank را براي وب‌سايت‌ها در مقياس 0 تا 10 تا سال 2016 ارائه كرد. 10 به معناي بالاترين مقدار بود، 0 معمولاً براي صفحات جديد يا كاهش رتبه داده مي شد. اما امروزه داده هاي PageRank ديگر در دسترس عموم نيست.

 

چه چيزي براي اعتماد دامنه وب سايت به حساب مي آيد؟

 

سرنخ هاي مختلفي براي تعيين domain trust وجود دارد. در اينجا معيارهاي احتمالي وجود دارد كه مي تواند در ارزيابي گنجانده شود.

 

  • سن دامنه: در وب پر سرعت، سن دامنه عامل مهمي است كه مي تواند نشان دهنده اعتبار آن باشد. دامنه هاي قديمي نه تنها به دليل تداومشان براي موتورهاي جستجو جالب هستند، بلكه به اين دليل كه اين دامنه ها سابقه بسيار طولاني دارند. بر اساس اين سابقه، براي مثال، توسعه رفتار كاربر، ترافيك يا پيوندها قابل رديابي است.
  • كيفيت لينك ورودي: در روزهاي اوليه جستجوي وب تجاري، محبوبيت لينك خالص براي رتبه بندي مهم بود. قانون ساده بود: هر چه تعداد لينك ها بيشتر باشد، بهتر است. با اين حال، اعتماد دامنه، انبوه بك لينك ها را در نظر نمي گيرد. در عوض، لينك هاي سايت هاي با كيفيت بالا نقش دارند. انكر تكست ها، محتوايي كه لينك در آن قرار گرفته و پيوند به صفحه ارائه دهنده لينك نيز در نظر گرفته مي شود. كساني كه لينك‌هاي زيادي از وب‌سايت‌هاي هرزنامه يا وب‌سايت‌هايي دريافت مي‌كنند كه در يك محيط هرزنامه مانند كازينو، **** يا دايركتوري‌هاي وب كار مي‌كنند، بايد انتظار دامنه كم را داشته باشند.
  • كيفيت محتوا: ارزش محتوا توسط بسياري از جنبه هاي فردي تعيين مي شود. آيا وب سايت از تصاوير با كيفيت بالا و بدون پيكسل استفاده مي كند؟ آيا مطالب تصوير بدون نقض حق چاپ استفاده مي شود؟ آيا گرافيك ها هنوز در وب سايت هاي ديگر وجود دارند يا منحصر به فرد هستند؟ استانداردهاي كيفيت متفاوتي نيز براي متون اعمال مي شود. متون در صورتي كه عاري از اشتباهات دستوري يا املايي باشند و ساختاري معنادار داشته باشند، داراي كيفيت بالاتري هستند. به عنوان مثال، متون كپي شده 1:1 از ساير وب سايت ها منجر به كاهش ارزش مي شوند.
  • جدي بودن موضوع وب سايت: اپراتورهاي وب سايت مي توانند اعتماد دامنه را به سادگي از طريق شعبه وب سايت خود تضمين كنند. به عنوان مثال، هركسي كه وب‌سايت‌هايي را در بخش قمار، براي سرمايه‌گذاري‌هاي مشكوك يا وب‌سايت‌هاي ****و راه‌اندازي مي‌كند، دستيابي به سطح بالايي از اعتماد دامنه دشوار خواهد بود. نه تنها در اينترنت، اين مناطق معمولا مشكوك تلقي مي شوند. در وب، چنين سايت هايي اغلب با هرزنامه هاي عظيم يا تكنيك هاي BlackHat غيرقانوني "متمايز" مي شوند.
  •             رتبه‌بندي كاربران هدف: رتبه‌بندي يا بررسي‌هاي كاربران مي‌تواند اعتماد دامنه را افزايش دهد. گوگل چنين رتبه‌بندي‌هايي را هنگام رتبه‌بندي وب‌سايت‌ها در نظر مي‌گيرد. اين امر به ويژه در مورد نتايج جستجوي محلي و فهرست راهنماي كسب و كار Google براي كسب و كار من اعمال مي شود.
  •             نسبت متوازن تبليغات: در اوايل سال 2012، به‌روزرساني Google در به‌روزرساني طرح‌بندي صفحه، نظر آن را در مورد تبليغات بيش از حد در ناحيه قابل مشاهده در وب‌سايت‌ها نشان داد. صفحات اينترنتي با محتواي تبليغاتي انبوه كه به نظر مي رسد محتواي واقعي را پوشش مي دهند، از آن زمان بي ارزش شده اند.
  •             بدون هرزنامه: ناگفته نماند كه وب سايت هاي اسپم نمي توانند اعتماد دامنه بالايي داشته باشند. هرزنامه مي تواند به اشكال مختلف باشد. علاوه بر رشد غيرطبيعي لينك، گوگل همچنين مي‌تواند استفاده بيش از حد از كلمات كليدي در محتوا يا در داده‌هاي متا را مقصر معرفي كند. ب. توضيحات متا را به عنوان هرزنامه طبقه بندي كنيد.
  •             اطلاعات قابل فهم در مورد اپراتور وب سايت: اگر اثر يك وب سايت به عنوان يك تصوير ذخيره شود يا اپراتورها اطلاعات ثبت نام خود را پنهان كنند، اين مي تواند نشان دهنده يك وب سايت مشكوك باشد. همچنين زماني كه وب‌سايت‌ها در كشورهاي ديگر ثبت مي‌شوند به منظور اجتناب از الزامات قانوني در كشور هدف، قابل توجه است. به عنوان مثال، اين مورد در مورد بسياري از وب سايت هاي كازينو كه كاربران آلماني را هدف قرار داده اند اما در مالت، قبرس يا جزاير كيمن ثبت شده اند، صادق است.
  •             رفتار كاربر: اعتماد دامنه مي تواند به شدت تحت تأثير رفتار كاربر قرار گيرد. اگر بازديدكنندگان به سرعت از وب‌سايت خارج شوند و فقط براي مدت بسيار كوتاهي در وب‌سايت بمانند، اين نشانه‌اي براي موتورهاي جستجو است كه واضح است كه وب‌سايت بايد كيفيت پايين‌تري داشته باشد و در نتيجه اعتماد پاييني داشته باشد.
  •             لينك هاي خروجي: وب سايت هايي كه به صورت انبوه به وب سايت هاي ديگر پيوند مي دهند براي موتورهاي جستجو مشكوك هستند. آنها مي توانند يك مزرعه پيوند باشند. اعتماد دامنه به ويژه زماني كه لينك هاي خروجي حاوي ويژگي nofollow نباشند آسيب مي بيند.
  •             جدي بودن ميزبان وب و اطلاعات ثبت نام: مانند هر كاربر اينترنتي، گوگل مي تواند داده ها را براي ثبت وب سايت فراخواني كند. به اين ترتيب موتور جستجو مي تواند به سرعت محيطي را كه يك وب سايت در آن ميزباني مي شود و اينكه آيا محله بدي وجود دارد كه منجر به كاهش ارزش اعتماد دامنه مي شود را شناسايي كند.

 

چگونه مي توان بر اعتماد دامنه تأثير گذاشت؟

 

اگر مي خواهيد بر ضريب اعتماد دامنه خود تأثير بگذاريد، گزينه هاي مختلفي داريد. مديران وب سايت ها از يك سو بايد به كيفيت محتوا و تكنولوژي توجه كنند. علاوه بر اين، سايت بايد به طور مداوم نگهداري شود. به عنوان مثال، بسياري از خطاهاي 404 مي تواند نشان دهنده نگهداري ضعيف سايت باشد. دستورالعمل هاي مدير وب سايت نيز بايد رعايت شود.

 

همچنين مهم است كه پروفايل پيوند خود را به طور منظم بررسي كنيد. آيا وب سايت هاي مشكوكي وجود دارند كه به دامنه من لينك مي دهند؟ ابزار انكار گوگل مي تواند براي رد كردن لينك هاي بالقوه مضر استفاده شود.

 

همچنين توصيه مي شود كه وب سايت خود را در كنسول جستجوي گوگل ذخيره كنيد. اين ابزار رايگان نه تنها داده هاي مركزي را براي بهينه سازي فراهم مي كند، بلكه كاربران را از تجمع لينك هاي غير طبيعي، هك ها يا ساير مشكلات وب سايت آگاه مي كند.

https://www.onfeetnation.com/profiles/blogs/seo-414

https://addandclick.com/read-blog/84593

https://sphere.social/hello/blogs/view/286589

http://mnuhammadzaid1.unblog.fr/2022/08/07/%d8%b9%d8%a7%d9%85%d9%84-%d8%b1%d8%aa%d8%a8%d9%87-%d8%a8%d9%86%d8%af%db%8c-%d8%af%d8%b1-seo/

http://mehfeel.net/mehfeel/blogs/post/342232

https://corosocial.com/read-blog/141758

https://gab.com/simon707/posts/108780618602441276

https://twitter.com/GhalibShaikh707/status/1556193912024436736

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد