آموزش نصب دستگاه NVR

آموزش نصب دستگاه NVR

 

براي خيلي از افرادي كه با دوربين هاي شبكه يا ديجيتال كار نكرده اند نصب دستگاه NVR سخت به نظر مي رسد اما نصب دوربين بر روي آن در صورتي كه با منوهاي دستگاه آشنا باشيد بسيار ساده است. از انجايي نصب دوربين هاي شبكه در بين NVRهاي متفاوت كمي تفاوت دارد اينجا در مورد اصول كلي آن صحبت خواهيم كرد و در صورت امكان بعدها به صورت مجزا طريقه نصب هر برند از NVR را شرح خواهيم داد.

اطلاعات مرتبط

در صورتي كه نياز به اطلاعاتي در رابطه با دستگاه NVR داشتيد ميتوانيد به مقالات زير مراجعه كنيد.

  • دستگاه NVR چيست؟
  • مقايسه دستگاه NVR و سرور در سيستم مداربسته شبكه
  • اجزاي اصلي سيستم مداربسته شبكه
  • دوربين مداربسته شبكه

نكات مهم پيش از نصب NVR

پيش از نصب NVR يا در هنگام انتخاب آن بايد به چند نكته توجه كنيد كه در اينجا به انها مي پردازيم:

  • NVRها ممكن است به تعداد دوربين هاي قابل پشتيباني پورت نداشته باشند. مثلا يك NVR هشت كانال ممكن است چهار پورت مستقل داشته باشد. در اين صورت شما بايد از يك سوئيچ براي اتصال بقيه دوربين ها به NVR استفاده كنيد.

 

  • در سيستم مداربسته شبكه برخلاف سيستم مداربسته انالوگ دستگاه NVR نميتواند تمامي مدلها و برندهاي دوربين را پشتباني كند. معمولا NVRها تمامي مدل هاي دوربين هم برند خود را پشتيباني مي كنند مثلا NVR برند Hikvision ميتواند تمامي دوربين هاي اين برند را پشتيباني كند اما الزاما نميتواند همين كار را در مورد همه دوربين هاي ديگر برندها انجام دهد. پس پيش از انتخاب آن در مورد مدلهاي دوربين قابل پشتيباني اين NVR اطلاعات به دست اوريد.

 

  • NVRها در دو نوع ساده و POE ساخته مي شوند. در صورت POE بودن دستگاه NVR شما نيازي به تغذيه دوربين ها نخواهيد داشت و انها از طريق كابل شبكه تغذيه مي شوند (به شرط POE بودن دوربين ها). قيمت دستگاه هاي POE بيشتر از NVRهاي عادي است.

 

  • هر دستگاه NVR داراي يك پهناي باند قابل پشتيباني محدود است. يعني حجم محدودي از اطلاعات در اين دستگاه اناليز مي شود. در صورتي كه شما تعداد زيادي دوربين با كيفيت را به دستگاه وصل كنيد ممكن است با مشكل رو به رو شويد. پس پيش از انتخاب NVR پهناي باند مورد نياز براي دوربين ها را محاسبه كرده و NVR را مطابق با آن انتخاب كنيد.


(براي محاسبه پهناي باند مورد نياز به صفحه محاسبه هارد ديسك و پهناي باند دوربين مداربسته مراجعه كنيد)

نحوه نصب

پيش از نصب NVR شما بايد دوربين هاي خود را كابل كشي كرده باشيد. در صورتيكه ميخواهيد دوربين ها را به صورت POE تغذيه كنيد بايد از NVR داراي خروجي POE استفاده كنيد. در اين صورت ديگر نيازي به كابل كشي برق براي دوربين ها نخواهد بود.
همانطور كه گفته شد دستگاه هاي NVR معمولا كمتر از تعداد دوربين هاي قابل پشتيباني پورت دارند. مثلا ممكن است دستگاه NVR هشت كانال شما چهار پورت مجزا داشته باشد. در اين صورت براي اتصال چهار دوربين ديگر بايد از يك سوئيچ چهار پورت استفاده كرده و از طريق سوئيچ دوربين ها را به پورت شبكه اصلي دستگاه وصل كنيد(اين پورت جدا از پورتهاي عادي دستگاه است).
از اين طريق شما ميتوانيد حجم كابل كشي خود را به شدت كاهش دهيد. براي مثال چهار دوربين مداربسته نزديك به دستگاه را به صورت مستقيم به دستگاه وصل كرده و در مورد دوربين هاي دور، انها به سوئيچ وصل كرده و از طريق يك كابل به NVR وصل كنيد. (اين كار حجم كابل كشي شما به ويژه در پروژه هاي بزرگ به شدت كاهش مي دهد.)
كابلهاي شبكه موجود را با توجه به نوع كابل سوكت بزنيد. (در رابطه با طريقه شدن سوكت شبكه در مطلبي جداگانه به شما اموزش ميدهيم)

مراحل نصب

  • دستگاه NVR را روشن كنيد.
  • سوكت هاي شبكه را به دستگاه وصل كنيد. در صورتي كه NVR شما تنها يك پورت دارد بايد تمامي دوربين ها را از طريق سوئيچ به دستگاه وصل كنيد. در صورتي كه تعداد پورتهاي شبكه بيش از يك عدد است، پورت هاي كنار هم براي اتصال مستقيم دوربين ها و تك پورت جداگانه براي اتصال به شبكه و سوئيچ است.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.